УКРАЇНА
КЗО «НЕЗАБУДИНСЬКА СЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
ЄЛІЗАРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
СОЛОНЯНСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
52432, вул. Центральна,35, с. Незабудине, Солонянський район, Дніпропетровська область
тел. (05669) 95-5-35, E-mail : nezabudine@gmail.com Код ЄДРПОУ 34867963
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Голова профспілки Незабудинської школи Директор Незабудинської школи
____________ В.Д.Грінченко _____________ Н.В.Омельченко
Протокол № ____ Наказ № _____
від «___» ___________20___р. від «___» ___________20___р.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
ВИХОВАТЕЛЯ ГПД
Т.М.ПОЛОХАЧ
- Загальні положення.
1.1 Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час складання інструкції враховано також рекомендації з організації служби охорони праці в навчальних закладах Міністерства Освіти України.
1.2 Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором школи.
1.3 Вихователь повинен мати вищу чи середню спеціальну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
- Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з
виховної роботи.
- У своїй діяльності вихователь керується Конституцією і законами України,
рішеннями Кабінету Міністерств України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, цією Інструкцією), трудовим договором (Контрактом).
Вихователь дотримується Конвенції про права дит
- Функції
Основними напрямами діяльності вихователя є:
- Опікування учнями, їх виховання і нагляд за ними під час їхнього
перебування у виховних групах школи.
- Організація і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій за
ним групі.
- Посадові обов’язки
Вихователь виконує такі посадові обов’язки
- Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
- Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для
соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та трудової адаптації.
- Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та
навчання школярів.
- Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі
вивчення їхніх індивідуальних особливостей.
- Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення
здоров’я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному розвитку.
- Приймає дітей у встановленому порядку від батьків (осіб, що їх замінюють)
чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму дня, організації відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до художньої і науково-технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та інших об’єднань за інтересами.
- Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, відповідальне
ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
- Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку в
сім’ї, взаємини учнів з батьками чи особами, що їх замінюють.
- Забезпечує в стосунках з учнями дотримання їхніх прав і свобод.
- Веде у встановленому порядку документацію і звітність.
- Бере участь у роботі педради школи.
- Проходить періодичний медогляд.
- Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у
роботі методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
- Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському
статусу вчителя, в побуті, школі, громадських місцях.
- Створює умови для безпечного здійснення навчального процесу, ретельного
дотримання правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно сповіщає адміністрацію школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отруйних речовин, наркотичних і токсичних речовин, інших вилучених із цивільного вжитку речей.
- Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок,
вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
- Вносить пропозиції щодо покращення й оздоровлення умов здійснення
освітнього процесу, а також повідомляє керівників про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують працездатність учнів.
- Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних
заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
- Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил дорожнього
руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
- Права
Вихователь має право на:
- Участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.
- Захист професійної честі й гідності.
- Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його
роботи, надання своїх пояснень.
- Захист своїх інтересів самостійно і/ чи через представника, в тому числі
адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
- Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за
винятком випадків, передбачених законом.
- Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації.
- Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну
категорію.
- Давання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання
розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, визначених відповідними правилами.
- Відповідальність
- Вихователь несе відповідальність за життя і здоров’я учнів групи, за
дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і
Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
- За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із
фізичним або психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України “Про освіту”.
- За навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з
виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків вихователь несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і цивільним законодавством.
- Взаємовідносини
Вихователь:
- Працює за графіком, складеним виходячи з 15-годинного робочого тижня і
затвердженим директором школи.
- Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на
умовах погодинної оплати.
- Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і семестр. План роботи
затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
- Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про
свою діяльність за певний період роботи (семестр, навчальний рік).
- Одержує від директора школи та заступників інформацію нормативно-
правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
- Працює у тісній взаємодії з учителями, класними керівниками і батьками
учнів (особами, які їх замінюють); систематично здійснює обмін інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та вчителями школи.
З інструкцією ознайомлений(а) ____________________________________
дата "______"________20__p.