Дитина - це явище в нашому житті, а не випадковість.

УКРАЇНА

КЗО «НЕЗАБУДИНСЬКА СЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

ЄЛІЗАРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

СОЛОНЯНСЬКОГО РАЙОНУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ"

52432, вул. Центральна,35, с. Незабудине, Солонянський район, Дніпропетровська область

тел. (05669) 95-5-35, E-mail : nezabudine@gmail.com Код ЄДРПОУ  34867963

         ПОГОДЖЕНО:                                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО:

Голова профспілки Незабудинської школи                                        Директор Незабудинської школи

____________ В.Д.Грінченко                                                                 _____________ Н.В.Омельченко

Протокол № ____                                                                                      Наказ № _____

від «___» ___________20___р.                                                        від «___» ___________20___р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ І ПРАВОЗНАВСТВА

В.Д.Грінченка

І. Загальні положення

1.1. Посадова інструкція розроблена з врахуванням рекомендацій організації служби охорони праці в освітніх  закладах системи Міністерства освіти та науки України.

1.2. Призначення та звільнення, на посаду учителя, виконується рішенням сільського голови за погодженням  директора школи.

1.3. Учитель  повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту.

1.4. Учитель підпорядковується директору школи та заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.

1.5. У своїй діяльності вчитель керується такими нормативно – правовими документами як: конституція і закони   України; указами Президента України; рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освітою  всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів;  правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки; Статутом і Правилами внутрішнього трудового розпорядку; наказами і розпорядженнями директора;   Колективним трудовим договором; Конвенцією про права дитини.

ІІ. Завдання та посадові обов’язки учителя історії і правознавства:

2.1. Здійснює навчання і виховання учнів із урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки й інші  навчальні заняття в закріплених за ним класах згідно з розподілом навчального навантаження, забезпечує під  час занять належний порядок і дисципліну.

2.2. Реалізує прийняті в школі освітні програми відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і  розкладу занять, використовує при цьому різноманітні прийоми, методи й засоби навчання.

2.3. Забезпечує засвоєння учнями знань про державу і право, розуміння та усвідомлення тісного зв'язку між  правовими знаннями і суспільними відносинами, розуміння системи загальнолюдських принципів і цінностей, відображених у Конституції та законах України, правової системи в цілому; формує елементарні уявлення про  історію як науку та про історію України, як складову світової історії,  відмінну від інших своїм предметом,  категоріальним апаратом та методологією; виховує моральні та естетичні цінності, залучає учнів до самостійної  пізнавальної діяльності з елементами досліджень.

2.4. Виконує правила і дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує  охорону життя і здоров'я учнів під час навчального процесу.

2.5. Оперативно повідомляє керівників школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої   долікарської допомоги.

2.6. Вносить пропозиції щодо покращення і оздоровлення умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома адміністрації про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують працездатність  учнів.

2.7. Проводить інструктаж учнів з правил безпеки праці під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією в   журналі реєстрації інструктажів.

2.8. Організовує вивчення учнями правил охорони праці.

2.9. Здійснює контроль за дотриманням правил (інструкції) з охорони праці.

2.10.Веде в установленому порядку тематичне, календарне та поурочне планування, класну документацію,   здійснює поточний контроль за відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє  оцінки в класний та електронний журнали  і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.

2.11. Допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації школи з метою контролювання й   оцінювання своєї діяльності.

2.12. Замінює на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з розпорядженням директора, заступника директора   школи з навчально-виховної роботи.

2.13. Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, інших правових актів школи.

2.14. Створює умови для дотримання законних прав і свобод учнів.

2.15. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у   діяльності методичного об'єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті в школі.

2.16. Постійно працює над вдосконаленням власної інформаційної компетентності. Застосовує сучасні   інформаційно-комунікаційні технології у практичній педагогічній діяльності.

2.17. Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.

2.18. Бере участь в організації та проведенні предметних олімпіад.

2.19. Чергує по школі відповідно до графіку чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і  протягом 30 хв. після закінчення занять.

2.20. Підтримує постійний зв'язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).

2.21. Проходить медичне обстеження, стосовно графіку його проведення.

2.22. Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу вчителя, в школі, побуті, в   громадських місцях

2.23. У випадку виконання обов'язків завідувача кабінету історії та правознавства:

2.24. Організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні   цінності під відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання  підзвітного майна.

2.25. Розробляє і періодично переглядає (не менш як один раз на 3 роки) інструкції з охорони праці, подає їх    на затвердження директору.

2.26. Контролює обладнання навчального кабінету протипожежним інвентарем, медичними та індивідуальними   засобами захисту, а також наочною агітацією з питань забезпечення безпеки життєдіяльності.

2.27. Не допускає проведення занять, пов'язаних із небезпекою для життя і здоров'я учнів і працівників школи, з   повідомленням про це заступника директора з навчально-виховної роботи.

2.28. Вносить пропозиції щодо покращення умов праці і навчання для включення їх в угоду з охорони праці.

2.29. Учитель  працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з   розкладом навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно  планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.

2.30. У період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної,   методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку   канікул. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах погодинної оплати і згідно         тарифікації (в залежності від тривалості заміни).

2.31. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру,    знайомиться з відповідними документами.

2.32. Систематично оцінює інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і  педагогічними працівниками школи.

IV. Права:

Вчитель історії і правознавства має право:

4.1. Приймати участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом школи.

4.2. Захищати професійну честь та гідність.

4.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, надання відповідних  пояснень.

4.4. Захищати інтереси самостійно чи через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного  розслідування, пов'язаного з порушенням вчителем норм професійної етики.

4.5. Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.

4.6. Вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників,  методик оцінювання знань учнів. Впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій.

4.7. На підвищення своєї кваліфікації.

4.8. На проходження атестації на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного  проходження атестації.

4.9. На надання учням під час занять і перерв обов'язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації  занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених

       Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.

V. Відповідальність:

У встановленому Законодавству Україну порядку вчитель несе відповідальність за:

5.1. Реалізацію не в повному об'ємі навчальних програм у відповідності з навчальним планом і розкладом занять;   життя і здоров'я учнів під час навчального процесу; дотримання прав і свобод учнів.

5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового  розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів,  посадових обов'язків, встановлених цією Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку,        визначеному трудовим законодавством.

5.3. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям  над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України ”Про освіту”.

5.4. За нанесені школі чи учасникам навчального процесу збитки, у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх  посадових обов'язків, учитель несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим і   цивільним законодавством.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. Вчитель  повинен мати відповідну фахову освіту; забезпечувати нормативні рівні і стандарти навчального-  виховної роботи, відповідати загальним етичним та культурним вимогам до педагогічних працівників.

6.2. Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмету і раз на три роки – з безпеки  життєдіяльності з наступною атестацією і присвоєнням кваліфікаційної категорії.

6.3. Учитель ІІ категорії має фахову вищу освіту, відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційною  категорією «спеціаліст»,  постійно вдосконалює свій професійний рівень; використовує диференційований та  індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, формами, методами організації

 навчально-виховного процесу, застосовує інноваційні технології; знає основні нормативно-правові акти у галузі  освіти; користується авторитетом серед колег, учнів та батьків. Стаж педагогічної роботи – не менше 3-х років.

6.4. Учитель І категорії відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ  категорії», використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу; володіє

технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу та здібностей  учнів; впроваджує передовий педагогічний досвід; формує навички самостійно здобувати знання і застосовувати   їх на практиці; уміє лаконічно, образно і виразно подати матеріал; вміє аргументувати свою позицію та володіє  ораторським мистецтвом. Стаж роботи не менше – 5 років.

6.5.  Учитель «вищої категорії» відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційної категорії  «спеціаліст І категорії», володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та  поширює в професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; вміє продукувати

оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення уроку; активно впроваджує форми та  методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечує максимальну самостійність навчання учнів, вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі. Стаж роботи не

менше – 8 років.

7. Повинен знати:

Вчитель повинен знати:

7.1. Вимоги чинного законодавства.

7.2. Основні напрямки та перспективи розвитку освіти і педагогічної науки.

7.3.  Державну мову.

7.4. Особливості організації  навчально-виховного процесу і методи управління ним.

7.5. Теорію та методику навчання і виховання, навчальні плани, програми.

7.6. Педагогіку, загальну та вікову психологію, фізіологію дітей та підлітків

7.7. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

7.8. Вимоги до ведення навчальної документації школи.             

8. Взаємовідносини

Учитель взаємодіє з:

- учнями, їхніми батьками або особами, які їх заміняють;

- заступником директора з НВР;

- адміністрацією навчального закладу;

- педагогічним колективом;

- методичними об’єднаннями, циклічними групами.

Посадову інструкцію отримав(ла) і з її змістом ознайомлений(на):_________________________

 

«___»  _________________ 20___ року.