Дитина - це явище в нашому житті, а не випадковість.

 

УКРАЇНА

КЗО «НЕЗАБУДИНСЬКА СЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ»

ЄЛІЗАРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

СОЛОНЯНСЬКОГО РАЙОНУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

52432, вул. Центральна,35, с. Незабудине, Солонянський район, Дніпропетровська область

тел. (05669) 95-5-35, E-mail : nezabudine@gmail.com Код ЄДРПОУ  34867963

 ПОГОДЖЕНО:                                                                                                      ЗАТВЕРДЖЕНО:

Голова профспілки Незабудинської школи                               Директор Незабудинської школи

____________ В.Д.Грінченко                                                       _____________ Н.В.Омельченко

Протокол № ____                                                                                      Наказ № _____

від «___» ___________20___р.                                                        від «___» ___________20___р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

ТА ЗАВІДУЮЧОГО МАЙСТЕРНЯМИ

Д.А.Авраменка

І. Загальні положення

1.1. Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифікаційної характеристики вчителя трудового навчання. Під час розробки Інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці, техніки безпеки  в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України.

1.2. Учитель трудового навчання призначається і звільняється з посади рішенням сільського голови за погодження директора школи.

1.3. Вчитель трудового навчання повинен мати вищу педагогічну освіту за фахом.

1.4. Учитель трудового навчання підпорядковується безпосередньо заступнику ди­ректора школи  з навчально-виховної роботи.

1.5. У своїй діяльності вчитель трудового навчання керується Конституцією і Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами комплексу (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією), трудовим договором (контрактом).

Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.

ІІ. Функції:

2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.

2.2. Стимулювання соціалізації учнів, формування у них загальної культури, свідомого вибору професії, готовності до самостійного життя в умовах інформаційного суспільства.

ІII. Посадові  обов'язки

 Вчитель трудового навчання виконує такі посадові обов’язки :

3.1.  Здійснює навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки й інші навчальні заняття в закріплених за ним згідно розподілу навчального навантаження класах, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.

3.2. Реалізує прийняті в школі освітні програми у відповідності з навчальним планом, Державним стандартом  базової  та повної загальної середньої освіти.

3.3. Вчитель трудового навчання обов’язково повинен вести тематично-календарне планування  на кожний семестр навчального року та план-конспект на кожний урок.

3.4. Забезпечує належний рівень підготовки учнів школи з трудового навчання, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.

3.5. Виконує правила  і норми  охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.

3.6. Відповідає за:

3.7. Вносить пропозиції щодо  покращення умов проведення навчального процесу, а також доводить до відома адміністрації школи  про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують життєдіяльність, працездатність та успішність учнів школи.

3.8. Веде в установленому порядку ділову документацію, здійснює поточний контроль відвідувань учнями уроків трудового навчання, успішності школярів, виставляє оцінки в класний журнал, щоденники, своєчасно подає адміністрації комплексу звітні дані.

3.9. Допускає до занять представників адміністрації з метою контролю та оцінки своєї діяльності.

3.10. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно розпорядження заступника директора школи з навчально-виховної роботи.

3.11. Здійснює постійно зв’язок з батьками учнів.

3.12. Дотримується Статуту школи, Правил внутрішнього трудового розпорядку, інших локальних правових актів комплексу.

3.13. Добросовісно готується до проведення уроків, постійно підвищує свою професійну майстерність та кваліфікацію.

3.14. Бере участь у роботі педагогічної ради, нарад при директорові, заступниках директора, у діяльності методичних об’єднань, в інших формах методичної роботи.

3.15. Чергує по школі у відповідно з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 15 хв. І протягом 15 хв. після закінчення уроків.

3.16. Проходить постійні медичні  огляди.

3.17. Дотримується етичних норм поведінки в комплексі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.

3.18. Як завідувач майстернями, вчитель трудового навчання:

3.19. Вчителю трудового навчання забороняється :

3.20. Організовує та проводить шкільні олімпіади з трудового навчання , іншу позакласну роботу з навчального предмета.

3.21. Організовує проведення виставок  творчих робіт учнів школи.

3.22. Дотримується санітарних норм і правил організації навчально-виховного процесу.

IV. Права

Вчитель трудового навчання має право:

4.1. Брати участь в управлінні комплексом в порядку, передбаченому Ста­тутом школи.

4.2. На захист професійної честі та гідності.

4.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцін­ку його діяльності, давати відповідні пояснення.

4.4. Захищати свої інтереси самостійно або через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм професійної етики.

4.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розсліду­вання, за виключенням випадків, передбачених законом.

4.6. Вільно обирати і використовувати методики навчання і вихо­вання, навчальні посібники і матеріали, підручники.

4.7. Підвищувати свою кваліфікацію.

4.8. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.

4.9. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.

V. Відповідальність

5.1. У визначеному законодавством України порядку вчитель трудового навчання несе відповідальність за:

5.2. За безпечний стан робочих місць, приладів, інструментів, належ­ний санітарний стан приміщень.

5.3. Відповідальність за проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, а також записів в класному журналі та «Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів».

5.4. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора комплексу та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, вчитель несе дис­циплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законо­давством.

5.5. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.

5.6. За нанесені школі чи учасникам навчального процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків учитель трудового навчання несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визна­чених трудовим чи цивільним законодавством.

VІ. Повинен знати

Вчитель трудового навчання та завідувач майстернями повинен знати:

6.1. Вимоги нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу та правила:

6.2. Шляхи евакуації дітей на випадок виникнення пожежі.

6.3. Предмет та методику викладання, виховні цілі, особливості змісту навчальних програм з трудового навчання, основні напрямки й перспективи розвитку  освіти.

6.4. Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів.

6.5. Вимоги до ведення навчальної документації школи.

6.6. Основні теорії методів навчання, їх класифікацію.

6.7. Цілі, принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної  освіти, зміст і засоби оптимізації процесу навчання.

6.8. Психологічні основи диференційованого навчання, форми, методи і засоби навчально-виховного процесу.

6.9. Сутність уроку як основної форми процесу навчання і виховання.

6.10. Підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з ураху­ванням конкретних умов.

6.11. Основи формування системності знань школярів.

6.12. Особливості функціонування учнівського колективу як засобу виховання школярів.

6.13. Педагогічні основи учнівського самоврядування в школі.

6.14. Методику підготовки, проведення й аналізу виховних заходів та роботи з батьками.

6.15. Сучасні методики навчання.

6.16. Основну і додаткову літературу з даного предмета.

6.17. Форми і методи вдосконалення педагогічної майстерності, уза­гальнення педагогічного досвіду.

6.18. Вимоги до матеріально-технічного оснащення навчально-виховного процесу.

6.19. Методику використання ІКТ на уроках трудового навчання.

VIІ. Кваліфікаційні вимоги

7.1. Учитель трудового навчання і завідуючий майстернями повинен мати відповідну вищу освіту з фаху.

7.2. Володіти сучасними формами, методами, прийомами організації навчально - виховного процесу. Проявляти ґрунтовну професійну компетентність.

7.3. Забезпечувати свідому дисципліну школярів на уроках, під час проведення практичних робіт у майстернях.

7.4. Забезпечувати результативність та якість своєї праці.

7.5. Впроваджувати інформаційно-комунікаційні та інші педагогічні технології, розробляти мультимедійні презентації та програми.

7.6. Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфі­кації з предмета і раз на 3 роки - з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією.

7.7. Проводити вступний, первинний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією у відповідних журналах.

7.8. Ефективно застосовувати професійні знання в практичній педагогічній діяльності.

7.9. Повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на культурний, духовний розвиток людини як особистості.

VIIІ. Взаємовідносини (зв'язки за посадою)

Учитель трудового навчання:

8.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять. Бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.

8.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.

8.3. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією (в залежності від тривалості заміни).

8.4. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання з навчального плану у викладанні предмета в даному класі.

8.5. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-право­вого і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними праців­никами школи.

З посадовою інструкцією ознайомлений (а) __________________  

                дата "______"________20__p.